یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
آقا محمدیان

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: برای رشد سینمای دینی و انقلابی باید کار را از فیلم کودک شروع کرد چون تا زمانی که نتوانیم مخاطب کودک و نوجوان را به موضوعات مربوطه علاقمند کنیم سینمای مورد نظرمان حاصل نخواهد شد.

شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون سینمای دینی اظهار کرد: یک سینماگر توانمند جدای از اینکه ذوق و سلیقه هنری ذاتی یعنی خدادادی دارد، می‌بایستی مسلط به علم سینما به مفهوم امروزی باشد و همچنین آگاهی قابل قبول از علوم اسلامی، جامعه‌شناسی اسلامی، اقتصاد اسلامی، سیاست اسلامی و هرآنچه که در جهان اتفاق می‌افتد را داشته باشد. البته میزان آشنایی یک سینماگر با توجه به علائق فردی نسبت به مطالبی که به آن اشارت شد، ارزیابی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از چهار دهه نتوانستیم سینمای مطلوب اسلامی داشته باشیم، گفت: در این رابطه هر دو طرف یعنی سینماگر و بویژه سیاستگذاران و مدیران کم‌کاری داشتند. سینماگران نتوانستند براساس نیاز جامعه خود و جامعه جهانی پیش بروند مگر در موارد محدودی چون دفاع مقدس و بعضی مسائل اجتماعی. از طرف دیگر مدیران از سینما به عنوان ابزار استراتژی تاثیرگذار یاد نمی‌کنند و یا اصلا با این تعریف سینما را قبول ندارند. مدیران اگر سینما را بصورت علمی جدی می‌گرفتند مطمئنا آن بخش از ضعیف فیلمسازان و سینماگران نیز پوشیده می‌شدند.

این سینماگر درباره انتظارات مخاطب از سینمای دینی بیان کرد: اگر مخاطبان ما از اثر سینمایی انتظار برآورده کردن حس دینی به شکل هنری و صادقانه را دارند البته نگاه صادقانه در مخاطبان مسلمان و غیرمسلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سینمای اسلامی باید دربردارنده موضوعات روز باشد، اذعان کرد: برای اینکه بتوان مخاطب را جذب موضوعات دینی و اسلامی در سینما کرد باید مسائل روز جامعه و جهان در آن دیده شود. یعنی تماشاگر ببیند دغدغه‌های او در تولیدات نمایشی مورد توجه قرار گرفته است. در این میان یک نکته ویژه وجود دارد آنهم اینکه نگاه به موضوعات باید کاملاً واقع‌گرا باشد و بدون سلیقه شخصی مورد توجه قرار گیرد.

وی در انتها بیان کرد: برای رشد سینمای دینی و انقلابی باید کار را از فیلم کودک شروع کرد چون تا زمانی که نتوانیم مخاطب کودک و نوجوان را به موضوعات مربوطه علاقمند کنیم سینمای مورد نظرمان حاصل نخواهد شد. یک نکته ویژه هم در این میان وجود دارد آن‌هم اینکه فیلم‌ها و سریال‌های کودک باید با زبانی کودکانه آموزه‌های دینی و انقلابی را به مخاطب منتقل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha